THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

What u searching for?

Saturday

juz a simple note!

Dengan nama Allah yg maha pemurah lagi maha mengasihani,,,,,

Tanpa mata siapa kita?
Tanpa telinga siapa kita?
Tanpa mulut siapa kita?
Tanpa hidung siapa kita?
Tanpa rupa siapa kita?

Pernah x kita fikir siapa kita di muka bumi ney?
Hanya sekadar insan lemah tanpa apa2 pun,,
Apa saja yg kita ada?

Sudah cukup bersyukur ke kita?
Dengan apa yang telah diberi?
Sudah cukup baikkah kita?
Dengan apa yang kita lakukan?

X perlu setahun,,,
X perlu sebulan,,,
X perlu sehari,,,
X perlu 1 jam,,,

Cukup lah hanya dengan 1 minit sahaja,,
Kita renung kembali,, 
siapa kita??
Cukup lah hanya dengan 1 minit,,,
Kita ucapkan,,,
استغفر الله  
 الحمد لله
atas apa yg kita dah dpt,,,
dari-Nya,,,

adios!!

Thursday

Layannnnn!!

Senyum senyum senyum
Senyum senyum

Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit

Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
tak perlu kata apa-apa

Akhirnya sempurna tiga album pertama

Bunyi macam koleksi hits terbaik orang lama
Dah ku kata ku takkan henti sampai tua bangka
Kalau habis abjad aku rap dengan angka
Satu dua tiga anugerah diterima
Oh itu tahun lepas tahun ini cuma dua
Tersenyum tiap kali kalah dengan Nurhaliza
Ditertawakan oleh anakku Inca Medina

Oh Inca Medina orang secantik nama

Cantik luar cantik dalam cantik macam mama
Hati macam grandmanya anginnya macam papa
Kalau dah merajuk nampak muncung sampai sana
Sebelum jadi drama dah tahu nak buat apa
Nyanyi balik lagu ayat lama ayat mama
Wanita hari ini jaga sensitiviti
Kalau buah hati merajuk boleh cuba ayat ini

Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini

Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit


Ay buai tinggi-tinggi sampai ke puncak awan

Dengan kumulus dan nimbus aku berkawan
Aku bukan rupawan aku bukan jutawan
Tapi aku punya satu senyuman yang menawan

Baru mukadimah nampak macam sudah tertawan

Dengar kata hati perasaan jangan dilawan
Kalau takut mula-mula kita boleh berkawan
Duduk dulu biar ku belanja kopi secawan
Apa rasa sentiasa jadi bahan perhatian
Apa rasa jadi cantik kacuk cina pakistan
Apa rasa jadi seksi suka tak diperhatikan
Apa rasanya terima bertubi-tubi puji-pujian

Tu boleh pun senyum cantiknya gigi

Sepuluh markah penuh seharusnya ku beri
Wanita hari ini harus pepandai puji
Kalau dia jual mahal boleh cuba lagu ini

Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini

Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

so?? apa lagi?? senyum,,jangan xsenyum,,,,
xrugi pon kalau kite senyum kat org,,,
lagipon,,, "senyum itu kan sedekah,,"
btol x??
rasanya kalaulah ada award utk senyum paling manis,,
sape yg dapat ek???
hehehehehe,,,, 

video
comel kan?? :)

   

Tuesday

Aktiviti saya pada malam ini!!

Pada malam yang serba macam nak ribut anginnyer,,,
aku dan mr.sharif?? ttp dgn aktiviti biase kami,, iaitu,,,
OPEN KEDAI BURGER!!
   walaupun angin xsepoi2 bahase,,
   hanya kencang2 bahase,,,,
   kami ttp tabah menempuhinya demi mencari sesuap nasi,,, 
   CHEWAH!!
tunggu punyer tunggu punyer customer,,,
datang lah 1 orang budak,,,
dye punyew oder,,,macam nk tercabut jantung aku,,,
5 daging special,,,5 ayam special,,,
pasal aku neyh xla seexpert mr.sharif,, maka,,,
aku pown bagi lah tukang handal neyh yg wat,,haha
   rase cam nak ktawe sebab tgk dgg 2 pnoh atas pan 2,,,
   tapi nak wat camne,,, kater org,,
   'REZEKI JGN DITOLAK,,,'
   huhu,,
siap aje oder 2,,, adq 2 terkejut??
'nah dik,,,semuanya RM 17.50,,,'
'hah?? biar betul kak??'
'yelaa,,,,akq xtipu lah,,,'
'ok'
   dyer pon hulur lah note merah 2 keping,,
   bakinyer korang sendiri taw kan,,,
   dalam kesamaran cahaya,,, 
   aku dengar budak 2 cakap dgn abg dyer,,,
   'murahnyer??'
lahh,,, aku ingatkan dyer nak cakap mahal ke ape,,
pada aku standard biase je 2,,,
mungkin dyer bukan orang lok heng kot,,, 
hah,,, 
korg nk taw camne wat bger,,
hanya dapat snap yg ney jerk,,, 
pasal aku buzy dgn skype,, hehe

campak daging ayam bersama roti,,,

tambah perencah seperti lada sulah, serbuk kari, seasoning MAGGI & onion water,,,

TADA!! dah jadi,, tumpahkan sos, mayonis n black pepper sauce,,, then,, NGAP!!
haaa,,, ney satu lagi aktiviti aku & mr.sharif,,
berSKYPE!!
nak taw dgn sapew??dgn membew bek aku,,,
dyer ney kat Jordan,,,
korg ley cek dye di JOM BACA JUGAK!!
kat tepi blog aku ney,,,
Inside.out,,,
aku sempat snap pic dyer,,,
mr.sharif pon join,,,,mmg sporting la daddy!!

hah,,nampak gamba dye?? dengan topi ader bulu2,,, geli aku tengok,,, haha

aiseyh,,,gamba pecah lak,,, bese laa,,,encet bukan mahal no pon,,, takat slide-2680 je,,hehe

korang nampak dye watpe?? PIECE!! chewah,,

yehhh,,,itu dye mr.sharif aku,,, nga borak dgn minah ngang 2 lah,, huhu
soo,,,ini lah aktiviti aku pada malam selase ney,,, 
nak kater bez,, xjugak,,
tapi at least aku dapat tgk membe aku,,
i'll wait 4 u dear,,,
semoga selamat sampai di bumi Malaysia pada Jun ini,,,
ok beb??
CM,,,, olwez in memory,,,







my precious!!

ha,,,,,hari ney,,,
kite begin story kat blog ney dgn,,,
sesuatu yg btol2 berharga dlm hdup aku,,,
aku xkan ader kat dunia ney tanpa mereka berdua,,,


sharif n rohani
aku adalah permata pertama dalam hidup mereka,,
selepas hampir 11 bulan mereka mendirikan rmh tangga,,
hadirlah aku sebagai anak sulung dalam family dowg ney,,

now,,, sharif (45) n rohani (39),,,
dan aku,, 20 tahun,,
ney bermakne usia prkhwinan dowg dh 21 taon,,
luv u 2 laah,,, 
muahhhhhxxx...

selepas hampir 8 tahun aku hidup sebagai anak tunggal,,,
aku akhirnya dapat 2 orang kawan,,,
malangnya mereka berdua not same gender ah,,
mesti gns kan??
huhuhuhuhu
both of my bro,,,
azizi & danial,,,


and then,,, my wish is to see my family happily ever after,,,
in this world and here after,,
i luv all of them,,
muaaahhhhhhxxxx...

haaa,,nape aku xder?? aku yg amek pic ney lah,,,hehe

Monday

umm????

juz to replace the existing blog,,
     xtaw pe nak buat,,,
          so,,, let's BEGIN!!